Estetyczna i przejrzysta, czy oryginalna i rozbudowana? Jaka powinna być skuteczna strona B2B?

Wielu osobom, przede wszystkim tym, które promowaniem swojej działalności w sieci zajmują się samodzielnie, może wydawać się, że skuteczna strona www to ta, która przyciąga przede wszystkim designem i ciekawymi opcjami, a także jest rozbudowana. Nie jest to oczywiście całkowicie błędne przekonanie, bo to, co oryginalne i wyróżniające się, zdecydowanie przyciąga uwagę. 

Warto jednak mieć na uwadze, że to nie wszystko. Co więcej – nie tylko ciekawy design sprawia, że strona przyciągnie i zatrzyma uwagę potencjalnego klienta, a także skłoni go do skontaktowania się z firmą czy dokonania zakupu. Uwagę trzeba przecież jeszcze zatrzymać, a następnie zaspokoić ciekawość i potrzeby klienta. W wielu przypadkach to właśnie tutaj zaczynają się schody – bo co po tym, że strona prezentuje się ciekawie, jeśli nie ma na niej tego, czego klient szuka i potrzebuje? 

W pierwszej kolejności warto więc skupić się na tym, by strona przyciągnęła, a następnie zatrzymała klienta wartościowymi treściami. Aby było to możliwe, trzeba zadbać o kilka jej kluczowych elementów. Jakich? Aby je określić, w pierwszej kolejności trzeba skupić się na tym, jaką rolę dla sprzedaży B2B w ogóle pełni strona internetowa. 

Znaczenie strony internetowej B2B dla sprzedaży 

Na swojej stronie masz profesjonalne zdjęcia i opisy produktów lub wyczerpująco opisany zakres usług i zastanawiasz się, dlaczego nie generuje ona oczekiwanego ruchu? 

Stronę internetową można porównać do witryny sklepowej. Od tego, w jaki sposób zaprezentujesz produkty lub usługi, w dużej mierze zależy to, czy klient zwróci na nie uwagę, a następnie postanowi wejść do środka i przyjrzeć się im bliżej, a nawet poprosić sprzedawcę o pomoc. Na przyciągnięcie uwagi masz kilka sekund, zanim potencjalny klient pójdzie dalej i będzie przyglądał się innym witrynom. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, więc do prezentacji trzeba się dobrze przygotować. 

Najważniejsze funkcje strony B2B to:

Uproszczony formularz kontaktowy dostępny na stronie prezentującej ofertę.

Dlaczego do marketingu internetowego trzeba podejść kompleksowo?

Chcesz rozwijać swój biznes, jednak ograniczają Cię fundusze. To zupełnie normalne, zwłaszcza w przypadku niewielkich i dopiero startujących firm. W związku z tym zastanawiasz się nad wyborem jednego z kilku kanałów komunikacji na początek, by rozwijać markę, ale przy tym nie generować wysokich kosztów promocji. Decydujesz się więc na jeden lub dwa kanały, przykładowo: social media i Google Ads, rezygnując z tworzenia strony internetowej. 

Jest to jednak tylko pozorna oszczędność. Przede wszystkim dlatego, że im mniej kanałów komunikacji, tym mniejsze zasięgi – a tym samym również mniej potencjalnych klientów. Można powiedzieć, że zyski są w tym przypadku proporcjonalne do wydatków – tak samo niewielkie. 

Aby więc promować markę na szerszą skalę, potrzebne jest kompleksowe podejście do marketingu, co oznacza koordynowanie kilku kanałów komunikacji, przede wszystkim ze względu na:

Skuteczny marketing internetowy, to nie tylko social media, ale również merytoryczna strona internetowa, pozycjonowanie, reklamy i wartościowy content.

Najważniejsze elementy strony www, które pomogą wygenerować ruch od samego początku

Tym kanałem komunikacji, który daje najwięcej możliwości, jest strona internetowa. Dobrze przemyślana i skonstruowana może szybko przynieść oczekiwane efekty. Dlatego uruchomienie strony www powinno być w zasadzie pierwszym krokiem w promocji marki. 

Może wydawać się, że strona internetowa to największy wydatek, który zwraca się powoli. Jednak to, czy będzie właśnie tak, czy zupełnie odwrotnie, zależy przede wszystkim od tego, w jaki sposób będzie zbudowana. 

Grafika, kolorystyka i rozmieszczenie poszczególnych elementów muszą przyciągać i zatrzymywać uwagę. To jednak nie wszystko, bo nawet najbardziej atrakcyjna wizualnie strona nie będzie dobrze spełniać swojej roli, jeśli zabraknie kluczowych (z punktu widzenia potencjalnego klienta) elementów, czyli wartościowych dla niego treści. 

Zadbanie o nie pozwoli na przyciąganie klientów i zwiększenie sprzedaży od razu po uruchomieniu strony. Nie musi więc, wbrew dość częstemu przekonaniu, czekać na swoją ostateczną wersję (co może przecież trwać nawet wiele tygodni czy miesięcy), by generować zyski. 

Dlatego nowoczesne strony są elastycznymi i modyfikowalnymi projektami, które można rozwijać i zmieniać wraz z rozwojem wiedzy dotyczącej buyer persony i tego, jak kupuje. Warto zacząć więc od niezbędnego minimum i na podstawie obserwacji dostosowywać projekt – tak, by finalnie nie tylko idealnie odpowiadał potrzebom klienta, ale również ściągał tych pożądanych. 

Baza wiedzy – pierwszy krok do tego, by wzbudzić zaufanie

Klient trafiający na stronę chce dowiedzieć się przede wszystkim tego, czy produkty lub usługi firmy są odpowiedzią na jego potrzeby. Dlatego jedną z najważniejszych sekcji, która powinna znaleźć się na stronie internetowej B2B, jest właśnie baza wiedzy. 

Mówienie o problemach czy bolączkach klienta sprawia, że nabiera on przekonania, że firma zna i rozumie te problemy, a także potrafi je rozwiązać. Dzięki temu marka przedstawia się również jako ekspert w swojej branży, któremu można zaufać. 

Najlepszym dowodem, że baza wiedzy ma sens, jest fakt, że czytasz ten artykuł.

Historia sukcesów, czyli pokaż na konkretnych przykładach, jak rozwiązujesz problemy innych firm

Drugim istotnym elementem, który powinien znaleźć się na stronie, są autentyczne historie, które udowadniają, że firma faktycznie rozwiązuje problemy. Dzielenie się historiami sukcesów klientów to najlepszy dowód na to, że firma jest ekspertem w swojej dziedzinie i nie składa obietnic bez pokrycia. Pokazanie historii sukcesu to jeden z najlepszych sposobów na udowodnienie swojego autorytetu i tego, jak rozwiązania, które oferuje, pomagają dostać się innym firmom z punktu A do punktu B. 

Dzielenie się historiami sukcesów klientów, które osiągnęli dzięki współpracy z Twoją firmą, stawia ją na pozycji eksperta i zwiększa prawdopodobieństwo tego, że potencjalny klient uzna, że będzie dobrym wyborem dla wsparcia jego biznesu. 

Case studies, czyli historie sukcesu, to najbardziej wiarygodne dowody słuszności w oczach Twojego potencjalnego klienta.

Oferta, która utwierdzi klienta w wyborze 

Tematy poruszane na blogu pokazują, jakie problemy firma rozwiązuje. Historie sukcesów klientów potwierdzają, że potrafi je dobrze rozwiązać. Elementem wieńczącym prezentację firmy i zachęcającym do nawiązania kontaktu jest oferta. 

To sekcja, w której nie tylko opisuje się produkty lub usługi, ale także przedstawia się, w jaki sposób mogą pomóc klientowi, jak rozwiązują jego problemy oraz jakich korzyści mu dostarczą. Oferta powinna być skonstruowana w taki sposób, by klient poczuł, że podejmuje świadomą decyzję na temat tego, co firma ma do zaoferowania. 

Dobra strona oferty powinna wyraźnie podkreślać korzyści, które zyska klient, jeśli skorzysta z tej oferty skorzysta. 

Częste błędy popełniane przy tworzeniu strony B2B, które osłabiają motywację

Zadbanie o to, by na stronie znalazły się wartościowe treści, które wzbudzą zaufanie klienta do Twojej firmy to więc najważniejsza kwestia. Projektując stronę internetową, warto pamiętać również o tym, by unikać kilku błędów, które mogą osłabić ich siłę. 

To przede wszystkim:

Strona B2B może generować ruch od pierwszego uruchomienia

Strona internetowa, aby generować ruch i wspierać sprzedaż, musi zawierać trzy kluczowe z punktu widzenia klienta elementy: bazę wiedzy, case studies oraz ofertę. Oczywiście konieczna jest także strona kontaktu i przynajmniej prosty homepage. Wbrew dość powszechnemu przekonaniu o tym, że przed premierą musi być dopracowana w każdym szczególe, na początek w zupełności wystarczy prosta, ale przemyślana struktura. 

Jeśli potrzebujesz strony internetowej, która pozwoli Ci skutecznie pozyskiwać i zatrzymywać klientów, odezwij się do nas. Umówimy się na niezobowiązujące spotkanie, na którym omówimy Twoje potrzeby i oczekiwania, a także zaproponujemy optymalne rozwiązanie.